reklama

Byť ženou je úžasné. Naozaj?

Svetom otriasajú škandály sexuálne obťažovaných žien. Diskusie praskajú vo švíkoch, mnohí predpovedajú zánik civilizácie, nakoľko usmiať sa na ženu a nespáchať pri tom hrdelný zločin, zákonite zníži nárast populácie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (85)

Muži píšu hysterické komentáre o tom, ako budú všade chodiť s ochrankou a diktafónom a po nevinnom úsmeve niekde vo výťahu, s trasúcimi rukami otvárať poštovú schránku, či v nej nenájdu predvolanie na súd.

Po prevalení káuz som čakala od mužov úplne inú reakciu. Hej, naivná som. A nie len v tomto.

Ak ma zavolá nadriadený muž do kancelárie, nikdy ma nenapadne, že ma ide obťažovať.

 

Normálne mu verím, že naozaj potrebuje doriešiť pracovné veci. Ak sa na mňa usmeje muž, ktorý ma obieha na bicykli, opätujem mu úsmev, pretože sa tešíme z pekného dňa. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Nečakala som, že muži začnú ťahať diskusie týmto smerom. Napriek všetkému je predsa dostatok mužov, dovolím si tvrdiť, že väčšina, ktorá neobťažuje ženy v autobuse, neslintá im na krk, keď spoločne niečo píšu na počítači, nedvíha im bez dovolenia sukne a nehádže sa po nich v každej chvíli, ak sa s ňou náhodou ocitne osamote.

Jedna žena opisovala, ako ju muž obťažoval v preplnenom autobuse. Neurobila nič, lebo nemohla. Mala kričať? Kto by ju zastal? Nikto.

Muži mali množstvo návodov. Vedeli, čo mala urobiť pred tým a potom, čo si mala obliecť, kedy to mala nahlásiť a ako nahlas mala kričať. Ale ani jeden nenapísal, "škoda, že som tam nebol. Takú by som mu vylepil, že by to nerozchodil."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie, sedeli v tom autobuse, pozerali z okna a meditovali nad tým, že to nie je jeho problém, lebo to nie je jeho žena, ani jeho dcéra a možno by mal z toho problémy, veď kto vie, kde ten chlap robí a možno by sa zhovädil, lebo až tak dobre sa biť nevie a možno by ho neskôr udal za napadnutie a on by sa namiesto odmeny, vláčil po súdoch.

No a tak sedí a pozerá z okna. Potom príde domov a vyventiluje si vlastnú bezmocnosť tým, že je vlastne naštvatý na ženu, ktorá ho dostala do situácie, kedy je sám vo svojich očiach zbabelcom. Keby nemala takú krátku sukňu, cítil by sa dobre.

Všeobecne v diskusiách prevláda názor, že si žena za to môže sama. A keď si to sama spôsobila, nech si za to sama znáša dôsledky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je dokázané, že ak ide človek po ulici a vidí na zemi ležať človeka, je väčšsia pravdepodobnosť, že mu pomôže, ak je sám. Ak ich je viac, nastáva efekt prizerajúcich sa. Každý čaká, že niečo urobí ten druhý.

Pri obťažovaní žien to platí opačne. Ak by sa v autobuse ozval jeden, ozvali by sa viacerí a vyhodený z autobusu by bol obťažovateľ a nie obťažovaná žena. Všetky otázky , prečo a ako, treba riešiť potom, keď je nebezpečenstvo zažehnané. Inak sa môže stať, že kým budú zodpovedané všetky otázky, žena bude mŕtva.

 Že sú niektoré vypočítavé? Možno sú. Že na tom chcú zarobiť, aj to je možné. Že čakali na vhodnú chvíľu? Ano, aj to môže byť pravda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hej, ľudia klamú, dramatizujú a zveličujú svoje historky s úmyslom rozosmiať, ohúriť, šokovať.

Práve preto je dôležité nepanikáriť, nehysterčiť a nehnať diskusie do extrému.

Ak horí dom, hasiči nesedia v kancelárii a neriešia, kto dom zapálil a prečo, neriešia, či bol podpálený úmyselne alebo zlým zavedením elektriky. Neriešia, či sa ho oplatí hasiť, keď je starý a tiež neriešia ,či im je nájomník sympatický alebo ani nie.

Vedia, že kým by doriešili všetky pre a proti, zhorela by celá ulica. Takto nejako by sme mali pristupovať ku ženám volajúcim o pomoc.

Profesionálne, bez predsudkov a unáhlených súdov. Najprv odvrátiť hroziace nebezpečenstvo a až potom riešiť všetko ostatné.

Vždy som obdivovala chlapské uvažovanie, ich schopnosť zachovať si chladnú hlavu, keď som svoju stratila. Schopnosť logicky myslieť a vyhodnocovať fakty. 

Verím mužom, že si v časoch sexuálneho harašenia zachovajú chladnú hlavu a ku napadnutým ženám budú pristupovať tak, ako ku každému inému zločinu. 

 

Verím, že väčšina mužov vie, že otvoriť žene dvere nie je to isté, ako vopchať jej ruku do výstrihu. Myslím si, že skĺznuť do takýchto extrémov je hlboko pod ich úroveň.

 

Otec mi vždy hovoril: "Aké budú ženy, taký bude celý svet." A ja by som ho doplnila, že bez múdrych, silných a odvážnych mužov to tiež nebude bohviečo.

 

 

 

 

Maria Garabasova

Maria Garabasova

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem príbehy tak, ako mi ich život prináša. Niekedy smutne, niekedy s humorom. Cestujem, hľadám, ućím sa. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu