reklama

Svätoplukove prúty a kapitán Danko

Kapitán Danko ešte stále vie niektorých ľudí prekvapiť. Mňa nie. Niežeby som vedela predvídať jeho myšlienkové pochody, to asi nevie ani on sám, ale ak je raz niekto ako Andrej, tak už iný nebude.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Určite sa pri ňom neoplatí čakať, že sa celý nejako preporodí a bude z neho z večera do rána osvietený muž. No nebude. To píšem budúcim voličom, keby mali nutkanie dať mu v ďalších voľbách svoj hlas, či náhodou...Ani náhodou.

 

Ale o inom som chcela. Nie všetky krivdy sveta sa dajú vyriešiť protestom, štrajkom, revolúciou alebo voľbami. Dajú sa vyriešiť oveľa jednoduchšie a netreba na to dokonca ani peniaze.

 

 

Aj keď si väčšina Slovákov žijúcich v UK myslí, že "angláni" sú tupí a nevedia ani násobilku, v jednej veci predsa len majú navrch. Majú niečo, čo my zatiaľ nemáme a to je spolupatričnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Keď tým "tupým anglánom", teda Severným Írom, aby som bola presná, chceli spoplatniť vodu, vyšlo do ulíc cez stotisíc ľudí na protest s transparentom: " Za vodu sa neplatí, lebo je od Boha." A neplatia.

Raz som šla na poštu vybrať zásielku, ktorá bola na manželovo meno. Keďže tam bol kilometrový rad, podišla som ku okienku a chcela som sa opýtať, či mi vôbec zásielku môžu vydať. Všetci čakajúci ľudia zareagovali ako jeden a poslali ma tam a ešte ďalej.Teda, na koniec radu. Stála som tam hodinu, zásielku mi našťastie dali, ale už nikdy, naozaj nikdy, by som si niečo také netrúfla zopakovať.

Aby to nebolo iba o Angličanoch, mám aj iný pekný príbeh. Ľudia sa sťažovali, že Poliaci pijú Angličanom krv. Poliaci sa rozhodli, že nebudú vyhrocovať konflikt a zareagujú inak. Povedali si, že ak pijú krv, tak ju teda vrátia a darovali krv. Mnohí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalší pekný príklad spolupatričnosti ukázali opatrovateľky. Cesta ku jednému z klientov bola rozbitá. Opatrovateľka odmietla ísť ku klientovi, kým cestu neopravia, pretože na to doplácalo jej auto. Šéf poveril ďalšiu, aj tá odmietla. Odmietli všetky. Niežeby dievčatá nepotrebovali peniaze a hodiny. Potrebovali, ale nie za takú cenu. Šéf bol nútený chodiť tam sám, alebo apelovať na urýchlenú opravu cesty.

Keby kapitán Danko chcel čítať cudzie listy, ľudia by mu to okamžite vysvetlili. Našli by spôsob. Buď by mu každý jeden z nich poslal list s vysvetlením, že cudzie listy sa nečítajú, alebo by vymysleli niečo, čo by ho donútilo toto rozhodnutie prehodnotiť. A aj táto predstava je už nadsadená, lebo v inej krajine by musel okamžite odstúpiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Blbí angláni" možno nevedia archimedov zákon a násobilku, aj dva vodovodné kohútiky majú a aj podlahy majú oproti nám krivé. No aj tak im závidím. Pocit spolupatričnosti.

Maria Garabasova

Maria Garabasova

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem príbehy tak, ako mi ich život prináša. Niekedy smutne, niekedy s humorom. Cestujem, hľadám, ućím sa. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu