reklama

Ja by som to urobil

Zaujal ma článok, v ktorom bloger opisoval zážitok o tom, ako zachránil bezdomovca tým, že mu poskytol prvú pomoc a potom zavolal záchranku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Zaujímalo ma, o čom sa dá ešte diskutovať, keď všetko už bolo povedané. Preklikla som na diskusiu. Názory boli rôzne, od "tak si ho zober domov" ,až po neopodstatnené volanie záchranky ku človeku, ktorý žije na ulici a s najväčšou pravdepodobnosťou bude alkoholik.

Vždy ma prekvapí ako "veľa" ľudia o sebe vedia. Ja to netuším.

Raz som šla po ulici a videla som skupinu mladých chlapcov s palicami mlátiť svoju obeť. Vôbec som nad tým nepremýšľala. Adrenalín mi vystúpil na nemerateľné hodnoty a vpálila som medzi nich. Tuším, že som strašne kričala, nepamätám si čo, ale zabralo to. Pustili ho. Keby sa to stalo znovu, neviem, či by som reagovala rovnako, lebo som to nebola ja. Alebo bola?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Inokedy sa mi stalo , že som podpálila kuchyňu. Omylom som zapla gril namiesto rúry a nevybrala som panvicu s olejom, ktorý začal horieť. Mala som doma deti, vedľa bol plynový kotol. Ostala som paralizovaná. Nedokázala som sa pohnúť z miesta.

Keď som sa konečne rozhýbala, jediné čo ma napadlo, bolo búchať susedom. Behala som po ulici a volala o pomoc.

Prišla staršia susedka, ktorá okamžite ratovala deti, aj nesympatická suseda, ktorá sa nikdy neusmievala. Tá mala najviac duchaprítomnosti, lebo s ľadovou tvárou a absolútnym pokojom vypla poistky, zahasila oheň a odišla.

O pár dní na to som ju zahliadla z okna,keď na rukách niesla ťažko postihnutého syna a nakladala ho do auta. Už som vedela, prečo sa neusmieva, pochopila som, že je zvyknutá na život ohrozujúce situácie, aj keď neviem, či sa dá na ne zvyknúť. Nebola nesympatická, bola iba vyčerpaná. Ako by som reagovala, keby sa mi to stalo znovu? Neviem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keby som našla na zemi ležať bezdomovca, tiež neviem ako by som reagovala. Tajne dúfam, že ako chalan, ktorý napísal ten blog. Možno by som zamrzla a zo strachu by som odišla, možno by mi znovu pomohol adrenalín a urobila by som niečo, čo by som do seba nepovedala.

Neviem či sa to dá nacvičiť, neviem, či častou pomocou iným získame zručnosti, či je to inštinkt alebo dobrá povaha, alebo všetko dokopy.

Kedysi ľudia rodili aj zomierali doma, zažili vojnu, ranených, zamrznutých, chorých. My žijeme vo svete, kde máme našťastie málo príležitostí vyskúšať si, či sme naozaj tým, kým si myslíme, že sme.

Do diskusií o tom, koho zachránim alebo nie sa nezapájam. Neviem, čo by som urobila. Dúfam, že keď to príde, urobím aspoň všetko, čo bude v mojich silách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

 

 

Maria Garabasova

Maria Garabasova

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem príbehy tak, ako mi ich život prináša. Niekedy smutne, niekedy s humorom. Cestujem, hľadám, ućím sa. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu