reklama

Exotika naopak

Vianoce sa blížia a je čas položiť deťom zásadnú otázku: Čo by ste chceli pod stromček?  Babku!, dvojhlasne odpovedia deti. A sneh! Je rozhodnuté, ide sa na Slovensko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Otvorím fb a po celej nástenke mám fotky zasnežených ulíc, vlaky meškajú a hlásia -15 stupňov. Zatiaľ to vyzerá nádejne. 

"Mami? Vieš čo si pamätám zo Slovenska? Ako si nám vždy hovorila, nejedz ten žltý sneh."Z rozmýšľania ma vytrhne syn. 

"Ako pôjdeme z letiska na stanicu?" Pýta sa prevláčajúc prázdny kufor."Električkou." 

"A čo je to električka? Je to safe?"

"Električka je taký malý vlak, čo jazdí po meste. A je to bezpečné." 

"A mami? Majú v Tescu wifi?" Rozmýšľam, ale netuším.

"Neviem, ale majú slaninu."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Slaninuuuuu!" "Hej,v každom obchode ju majú. Aj rožky." Nadšenie stúpa.

"Kúpiš mi aj desať rožkov? "

"Aj desať ti kúpim."

 "A čo tam ešte majú?" Rozmýšľam, čo je také exluzivne pre nich okrem rodiny a snehu. "Majú tam vysoké bytovky. Aj jedenásť poschodové."

"Jedenásť?!" 

"Ozaj a z kopca sa môžeš sánkovať hneď pred bytovkou."

"To je super. A mami? Budem tam musieť ísť do školy?"

"Nie, aj slovenské deti majú prázdniny."

"Lebo ja tam nechcem ísť do školy, nechcem,aby ma známkovali." Vydýchne si syn.

"A mami? Čo keď sa mi niečo stane? Čo keď si zlomím ruku? " 

" Pôjdeme do nemocnice."

"A budeš tam so mnou?"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Budem, aj keby som ju mala hore nohami obrátiť."

 "Mami, ja sa teším, tak strašne sa teším. A budú nás poznať?"

"Isto budú."

"A mami? Tešíš sa, že ti bude každý rozumieť?"

"Ani neviem, len aby vám rozumeli."

"A keď nebudem rozumieť preložíš mi tak ako ja tebe?"

"Áno, neboj sa." 

"A mami? Bude Ježiško vedieť, že nie sme doma?"

"Bude, určite." 

"Mami? Idem napísať kamarátkam karty. Napíšem, že mi budú chýbať a nech sa neboja, že ja sa vrátim." 

Chcem im ukázať Roháče aj skanzen, Oravice aj Oravský hrad. Je toho veľa, čo si už nepamätajú a nechcem aby zabudli.

Mám pocit akoby som šla predstaviť svojho nastávajúceho rodičom. Mám ho rada a dúfam, že sa im bude páčiť. To Slovensko myslím. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maria Garabasova

Maria Garabasova

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem príbehy tak, ako mi ich život prináša. Niekedy smutne, niekedy s humorom. Cestujem, hľadám, ućím sa. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu