reklama

Nemocnica

Ak mi niečo dokáže spôsobiť väčší stres ako rodičovské združenie, je to určite nemocnica. Márne som dúfala, že mužovi dajú v práci voľno, žreb vyšiel na mňa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (43)

Vystúpim z auta, vďaka Bohu za priateľov, a s hrôzou pozerám na obrovskú budovu. "No nič dieťa moje, vykročme teda..." 
Vojdem do vstupnej haly a kým hľadám recepciu, opakujem si slová ako...rovno, vpravo, vľavo, hore a dolu. Prichádzam ku okienku a podávam jej list. Pani prečíta, zloží si okuliare a hovorí: "You take the snake to go around the fox: "Slovami snake a fox mi v hlave resetla prekladač. Odpratala som sa od okienka a stojím...vrátim sa? Čo jej poviem? Zo zúfalstva ma vytrhlo Máriino ťahanie za rukáv so slovami:" Aha mami, tam je had!" Paráda....s radosťou pozerám na zem. Smelo vkročím do chodby, prejdem po hadovi a míňam okuliarnatú líšku v klobúku. Sme na mieste.
Opäť recepčnej podám papier, pohľadá moju kartu a sadáme si.
Miestnosť je plná detí, ktoré vyzerajú akoby sa práve vrátili z Battle of Britain. Zavolajú naše meno a vchádzame dnu.
Kým sa ma sestrička začne vypytovať informácie o Máriinom zdravotnom stave, poviem jej, nech hovorí pomaly, že neviem dobre po anglicky. Pýta sa ma, či chcem tlmočníka. Hovorím, že nie. Veď mi predsa nejde dopodrobna vysvetľovať operáciu mozgu.
Pýtam sa, či mám počkať na chodbe. "Nie, tu si sadnite." Prisúva mi stoličku vedľa lehátka. Sestrička zvyknutá na prácu s cudzincami prechádza do veľrybej reči rybky Dory. 
Keď už sme všetci informovaní a prichystaní, prichádza druhá sestrička. V ruke drží veľkú knihu. Strčí ju Márii pred nos, čím zakryje celú časť , ktorú jej budú vyšetrovať. Na obrázku je nakreslených asi 580 postavičiek, mali by vystačiť na celý zákrok.
Otočí stranu a čo nevidím. Guľujúce sa deti. Zaliala ma nostalgia a vyrozprávala som sestričke, že my máme aj meter snehu a že máme 600 jaskýň a 450 hradov. Ešte šťastie,že som si číslovky opakovala včera kôli piatkovému testu.
Sestrička je vo vytržení." To musí byť nádherná krajina." "Áno, áno...je." "Odkiaľ ste?" "Zo Slovenska." Mária sa začne nervózne mrviť, tak rýchlo pokračujem rozprávaním o oravských snehových vločkách veľkosti golfovej loptičky,rozprávam jej o Vianociach, keď otec po polnočnej hral na harmonike a ľudia spievali okolo obrovského vianočného stromčeka postaveného v strede dediny...už sme boli v takom citovom rozpoložení, že sme si chceli dvojjazyčne strihnúť aspon jednu slohu z Tichej noci, ale prvá sestrička hovorí, že je hotová.
Po mojej prednáške o Slovensku prešla z veľrybej angličtiny do celkom normálnej a poslala ma na röntgen.
Na stene visel televízor a všade boli hračky. Na slovensku sú rodiny, kde má každé dieťa svoju matku, tu má každé dieťa svoju sestričku. Odviedla nás do miestnosti,postavila ma za sklo a urobila čo treba. Pozrela na snímok v počítači a vytešená zavolala Máriu.
Obidve tam nadšene niečo vykrikovali a tlieskali rukami. Zavolala ma, nech sa pridám. Podišla som bližšie a pýtam sa, či je teda všetko v poriadku. Tlieskajúc rukami odpovedá: "Neviem,to vám musí povedať doktor." Pozerám na snímok, kde krásne vidno tri asi desiatky klince a hovorím si, že snímok sa vydaril.
Vraciam sa na pôvodné stanovisko. Čakáme asi 10 minút a Mária mi hovorí, že sa nudí. "Dieťa moje zlaté," hovorím jej " tvoji starší súrodenci nečakali 10 minút v miestnosti plnej hračiek, ale sedeli 4 hodiny v studenej chodbe na roztrhanej koženej sedačke počítajúc biele kachličky, tak ma nevyčerpávaj."
Hotovo. Doktorku spoznávam podľa toho, že nemá biely plášť. Hovorí, že všetko je fajn a nemusím prísť o dva týždne ale o týždeň, lebo ruka sa krásne hojí. Sestrička mi to pre istotu zopakuje veľrybou rečou, predsa len je to dôležitá informácia.
Zaželáme si veľa šťastia a opúšťame nemocnicu.
Myslím na nášho premiéra, ktorý na Britov privoláva hromy, blesky a plamene pekelné. Keby som mohla, tak mu poviem,nech sa zbytočne nevyčerpáva, že oni sú naozaj fajn.

Maria Garabasova

Maria Garabasova

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem príbehy tak, ako mi ich život prináša. Niekedy smutne, niekedy s humorom. Cestujem, hľadám, ućím sa. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu