reklama

"Mami a prečo už nie sme Československo?"

Ak žijete v zahraničí prvý rok je najzvláštnejší. Starí priatelia sa vám akosi neozývajú a nových zatiaľ nemáte. Je to stav, keď nie ste doma ani tam, ani tu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)


Čas plynie, deti si zvykajú, vy pomaly tiež a roky bežia. So starými priateľmi nadviažete tam, kde ste skončili, s novými píšete ďalšiu životnú kapitolu. Trvá to do času, kým nedostanete otázku: "Na čo riešiš to, čo sa deje na Slovensku? Veď tu už nežiješ, tak čo sa do toho staráš?"


Ono je to tak. Môj syn prišiel zo školy, vyložil na stôl knihu a hovorí: "Mami, Hitler nemal rád školu?" Skoro mi zabehlo a pýtam sa: "To,čo ťa napadlo? " " No lebo v Londýne nechal zbombardovať 250 škôl. "Vtom mi pohľad padne na knihu s názvom World War II. "Ježkove oči, veď máš sedem rokov. Na čo ti je toto?" Syn sa na mňa nechápavo pozrie a odpovie. "Teraz sa o tom učíme."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Prelistujem si knihu dúfajúc, že bude písaná štýlom pre deti, aj keď netuším ,ako by to asi malo vyzerať. Nie je písaná štýlom pre deti, je v nej všetko. Od prídelových lístkov, cez nakladanie detí do vagónov, až po plynové masky. Keď prejdeme otázkami ako: "Mami a oni v tých maskách aj spali? A prečo Hitler bombardoval školy, keď tam boli deti? Veď deti nič neurobili..." Pomaly sa dostávame ku koncu vojny, kedy britskí letci spolu s československými pomohli Hitlera poraziť. "Mami? Učiteľ sa ma pýtal, prečo už nie sme Československo." Celkom logická otázka od Severného Íra. "Aj u nás bola vojna ako tu?", nedá sa odbiť syn ."Nie, nebola." Stále mu to nejde do hlavy a pýta sa:" Aj ty si to chcela?" "No synu...akoby som ti to...mňa sa nikto nepýtal." "A kto o tom rozhodol? A prečo?"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Rozhodli o tom politici, lebo si mysleli, že keď budeme dva samostatné štáty, bude to lepšie." 
Z chodby sa ozve: "Maťo, prišiel Glen!", beriem si oddychový čas.
Ako... mám žiť v cudzej krajine a pri otázkach o politike odpovedať: "Viete čo, ja netuším čo sa v mojej krajine deje. Žijem tu už päť rokov a už som asi Brit?" Nikdy nebudem. Som Slovenka žijúca v zahraničí.
Všetko, čo sa u nás stane sa nás dotýka. Minulosť, súčasnosť aj budúcnosť Slovenska. V škole, kde chodia moje deti je jedenásť národností. Robia projekty, predstavujú svoje krajiny. Čaká ich ešte dlhé štúdium, musím vedieť čo sa na Slovensku deje, lebo s bryndzovými haluškami si asi nevystačím.

Maria Garabasova

Maria Garabasova

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem príbehy tak, ako mi ich život prináša. Niekedy smutne, niekedy s humorom. Cestujem, hľadám, ućím sa. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu